Szkoła Podstawowa nr 5 im. Jana Pawła II w Lipnie

05 czerwca 2023 14:31 | Aktualności

Piękna jest nasza stolica - wycieczka do Warszawy

Dnia 22 maja 2023r. klasa II a   wybrała się na wycieczkę do stolicy naszego kraju.
Wizytę w Warszawie rozpoczęliśmy od zwiedzania Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina. Obserwowaliśmy przyloty i odloty samolotów. Następnie  udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki, gdzie wjechaliśmy na  XXX piętro pałacu. Z tarasu widokowego  podziwialiśmy piękną panoramę miasta, m.in. ogromne wieżowce i Stadion Narodowy im. Kazimierza Górskiego.
Po zjedzeniu posiłku i krótkim odpoczynku poszliśmy spacerkiem na Starówkę. Byliśmy przed Grobem Nieznanego Żołnierza, gdzie uczciliśmy pamięć poległych w walce o niepodległość, przed Pałacem Prezydenckim, przy Zamku Królewskim i
Kolumnie Zygmunta III Wazy.
Następnie zobaczyliśmy warszawską Syrenkę, która zdobi Rynek Startego Miasta.
Na Starówce zaopatrzyliśmy się również w pamiątki.
Wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy najpiękniejsze i najważniejsze miejsca stolicy, a wspaniała pogoda była dodatkiem do naszej przygody.