Szkoła Podstawowa nr 5 im. Jana Pawła II w Lipnie
http://sp5lipno.superszkolna.pl

15 czerwca 2020 21:06 | Aktualności

Wirtualne puzzle do Ozobota


Czy wiecie co to są Ozoboty? To małe, ale bardzo inteligentne roboty do nauki programowania. Za pomocą kolorowych kodów dzieci mogą programować zadania, które wykonuje robot. W czasie epidemii możemy robić to zdalnie posługując się wirtualnymi puzzlami do Ozobota. Dwaj uczniowie naszej szkoły: Łukasz Cieślak z klasy IVa oraz Julian Terebiński z klasy VIIb zaprojektowali dla was dwie ciekawe trasy dla Ozobota. Nie użyli jednak wszystkich puzzli. To zadanie dla was. Jak to zrobić? Najpierw przeczytajcie krótką historyjkę, którą ułożył każdy z chłopców, następnie kliknijcie w link umieszczony pod historyjką. Waszym oczom ukarzą się puzzle (czasem trzeba je trochę zmniejszyć – pasek u dołu – pomniejsz), znajdźcie trasę Ozobota zaprojektowaną przez naszego ucznia i wykorzystując puzzle po lewej stronie uzupełnijcie tak brakujące na trasie miejsca, aby Ozobot jechał zgodnie z opisaną historyjką. 

Historyjka Łukasza:

Pewnego razu Ozi wybrał się do sklepu po jabłka. Po drodze zobaczył bociana, zatrzymał się i porozmawiał z nim przez chwilę. Idąc dalej, za zakrętem minął duży sklep z piłkami. Przyśpieszył, bo chciał jeszcze wstąpić do sklepu po kredki. W dalszej wędrówce spotkała go gwałtowna burza z piorunami. Ozi aż wpadł w rotację! A potem szybko po jabłka i do domu.

 www.puzzle.edu-sense.com/pl/51b175ea

Historyjka Julka:

Mały Ozobot postanowił oddać książkę do biblioteki. Wybrał się w drogę. Minął sad i doszedł do skrzyżowania, na którym skręcił w lewo. Zygzakiem przeszedł obok lasu. Gdy skręcił w prawo zauważył, że zbliża się burza. Ozobot przyśpieszył znów skręcając w prawo. Zaraz za zakrętem zobaczył dwa bociany. Robocik wykonuje kolejny zakręt i już jest w bibliotece. Ciekawe jaką książkę dzisiaj wypożyczy.

 www.puzzle.edu-sense.com/pl/2b0fc1dc

Udanej zabawy! Spróbujcie też zaprojektować własną trasę dla robota.

Anna Babis

Zdjęcia: