15 czerwca 2020 21:06 | Aktualności
Czy wiecie co to są Ozoboty? To małe, ale bardzo inteligentne roboty do nauki programowania. Za pomocą kolorowych kodów dzieci mogą programować zadania, które wykonuje robot. W czasie epidemii możemy robić to zdalnie posługując się wirtualnymi puzzlami do Ozobota. Dwaj uczniowie naszej szkoły: Łukasz Cieślak z klasy IVa oraz Julian Terebiński z klasy VIIb zaprojektowali dla was dwie ciekawe trasy dla Ozobota. Nie użyli jednak wszystkich puzzli. To zadanie dla was. Jak to zrobić? Najpierw przeczytajcie krótką historyjkę, którą ułożył każdy z chłopców, następnie kliknijcie w link umieszczony pod historyjką. Waszym oczom ukarzą się puzzle (czasem trzeba je trochę zmniejszyć – pasek u dołu – pomniejsz), znajdźcie trasę Ozobota zaprojektowaną przez naszego ucznia i wykorzystując puzzle po lewej stronie uzupełnijcie tak brakujące na trasie miejsca, aby Ozobot jechał zgodnie z opisaną historyjką.
Historyjka Łukasza:
Pewnego razu Ozi wybrał się do sklepu po jabłka. Po drodze zobaczył bociana, zatrzymał się i porozmawiał z nim przez chwilę. Idąc dalej, za zakrętem minął duży sklep z piłkami. Przyśpieszył, bo chciał jeszcze wstąpić do sklepu po kredki. W dalszej wędrówce spotkała go gwałtowna burza z piorunami. Ozi aż wpadł w rotację! A potem szybko po jabłka i do domu.
www.puzzle.edu-sense.com/pl/51b175ea
Historyjka Julka:
Mały Ozobot postanowił oddać książkę do biblioteki. Wybrał się w drogę. Minął sad i doszedł do skrzyżowania, na którym skręcił w lewo. Zygzakiem przeszedł obok lasu. Gdy skręcił w prawo zauważył, że zbliża się burza. Ozobot przyśpieszył znów skręcając w prawo. Zaraz za zakrętem zobaczył dwa bociany. Robocik wykonuje kolejny zakręt i już jest w bibliotece. Ciekawe jaką książkę dzisiaj wypożyczy.
www.puzzle.edu-sense.com/pl/2b0fc1dc
Udanej zabawy! Spróbujcie też zaprojektować własną trasę dla robota.
Anna Babis