03 czerwca 2020 22:05 | Aktualności
Myślenie matematyczne jest związane z aktywnością, w którą zaangażowane są różne obszary dziecięcego poznawania świata. W tradycyjnym nauczaniu dominują podręczniki i zeszyty ćwiczeń, w których wypełnia się, często w automatyczny sposób, całe serie typowych zadań, dominuje myślenie symboliczne – najtrudniejsze dla dzieci rozpoczynających przygodę z matematyką. Jednak dzieci interesują się matematyką, jest ona bowiem pełna zagadek, ciekawych problemów do rozwiązania. A najfajniejsze jest to, że można odkrywać ją samodzielnie, jeżeli nauczyciel stworzy sytuacje problemowe, które będą dzieci zachęcać do takich doświadczeń.
Rozumienie matematyki wymaga budowania modeli sytuacji matematycznych, wizualizacji i manipulowania elementami w praktycznym kontekście. Właśnie nauczanie zdalne sprzyja samodzielnemu rozwiązywaniu problemów oraz wyciąganiu wniosków czy tez wyprowadzaniu wzorów. Poniżej można zobaczyć niektóre z prac czy tez doświadczeń wykonanych w domowym zaciszu przez uczniów naszej szkoły.